Skocz do zawartości

Alsat

Użytkownik
  • Zawartość

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta


vPoints

1380

Reputacja

23 Normalna

1 obserwujący

Ostatnie wizyty

360 wyświetleń profilu
  1. Alsat

    #32 - LSVRP + V-RP

    (Mem nie ma na celu nikogo obrażać czy też przyrównywać kogokolwiek do czegokolwiek, jest jedynie (bardzo luźną) aluzją do wydarzenia historycznego, nie ma wydźwięku ideologicznego, ma charakter w 100% humorystyczny.)
  2. Alsat

    4. Akt niekompetencji departamentu policji

    **Użytkownik "Izzy" zamieszcza komentarz.** - nie dość, że nie złapali gwałciciela to jeszcze zamordowali niewinną kobietę. czasy się zmieniają, ale LSPD nigdy. dla nich ludność south ls to tylko zwierzęta z którymi muszą pracować, bo nie mają innego wyjścia. jak któryś z nich będzie wykrwawiać się w alejce i nikt mu nie pomoże - wtedy zobaczą jak to jest. zwykli mordercy.
  3. Alsat

    Cyberpunk 2077

    Przeszedłem wszystkie Wiedźminy po kilka razy, grałem przez moment w Gwinta, widziałem trailer i gameplay. Szczerze mówiąc nie rozumiem hejterów tej gry. Studio, które wypuściło trzy duże gry, a każdą z nich wyniosło praktycznie do rangi jednej z lepszych gier danego roku raczej nie spierdoli kolejnego swojego dużego projektu, który tworzy od jakichś... ilu... 4-5 lat, jak nie dłużej. Widać, że tego nie rushują, nie podają żadnych terminów, a to co stworzyli do tej pory bije takiego Fallouta 4 na głowę swoją immersją. Nie mam wątpliwości, że Cyberpunk będzie zajebisty.
  4. Alsat

    Przebudowa Gang Rules

    Ile by nie grał - przyznać muszę, że o ile nie ze wszystkim się zgodzę to z racjonalnego punktu widzenia ma sporo racji. Regulamin jest w sporej części albo zbyt dziurawy albo zbyt szczegółowy i kolega wyżej zadał sobie wyraźny trud, żeby to wypunktować, a ocenianie go w takiej sytuacji po liczbie rozegranych godzin na tym jednym serwerze jest nieco żałosne. Niektóre punkty to praktycznie miny, na które można wleźć przypadkowo. Dajmy na to - kilka osób z jednej organizacji nie zdąży ugadać się z resztą, przeprowadzą jeden atak za dużo... i co? Tragedia murowana, potem to już kwestia tego kto ma jakie chody u administracji albo farta, że ich nie przyłapią... Oczywiście polskie community ma to do siebie, że sporo organizacji to bydło, które wykorzysta każdą lukę w zasadach na swoją korzyść, i to jest przyczyną takiego uszczegółowienia regulaminów, nie tylko tutaj ale też na wielu innych serwisach, ale to że coś jest powszechne i popularne nie znaczy, że jest dobre.
  5. Alsat

    Miasto widmo - pseudo regulacja dot. rozgrywki?

    Z tego co zrozumiałem to na obronę tego FCK nie ma nic poza tym, że za nimi jechał i dał anonimowo jakieś zgłoszenie szeryfom, co oczywiście jest absurdalnym powodem. Tym bardziej, że faktycznie olano fakt, że normalnie byliby tam ludzie, a on sam był bentrumem. Jeśli rzeczywiście tak było to powinno się to FCK cofnąć, ale pewnie do tego nie dojdzie, bo to polskie community, gdzie gierka jest brana zbyt na poważnie (czyli logika na poziomie: nawet jeśli zabili cię niesłusznie przez pryzmat zasad to i tak przecież już za późno, nie żyjesz IC, to, że zmarnowałeś na tej postaci 700h nie ma znaczenia, fabuła w gierce jest ważniejsza). Takie jest moje zdanie.
  6. Alsat

    Gówno-gra BCSO i co można zmienić.

    Nie żebym wylewał żale na forum, ale po dzisiejszej akcji, gdzie nagle na środku zadupia, na polnej drodze pojawia się patrol, akurat wtedy gdy testujemy lewą broń, zaczynam mieć mieszane uczucia względem BCSO. Wyglądało to tak jakby administrator specował graczy poza miastem i dawał BCSO cynk, żeby ich udupić, a oni wesoło z tego skorzystali... Jak na ironię znajomy opowiadał mi ostatnio o podobnej sytuacji. Oczywiście dowodów nie ma i nigdy nie będzie, ale niesmak pozostaje. Jako, że nie widziałem tematu dyskusyjnego odnośnie ucieczek do Los Santos to również pozwolę się wypowiedzieć na ten temat tutaj, jako że uważam ten punkt za mocno niesprawiedliwy i bezsensowny. Nie widziałem jeszcze na żadnym serwerze, żeby administracyjnie blokowano komuś możliwość wjazdu do jakiejś normalnie dostępnej części mapy podczas pościgu. Nawet jeśli przez przypadek trafię do LS, bo po prostu tak wyjdzie w trakcie pościgu (w końcu nie muszę znać mapy na pamięć, staram się jechać tak żeby zgubić ogon, niekoniecznie zastanawiając się dokąd), to grozi mi za to kara administracyjna? Nie na tym powinno to polegać. BCSO i tak mają dużą przewagę nad pojedynczym uciekającym, nie trzeba im na siłę tego ułatwiać, a przeciwnie - powinno się dać graczom większe szanse na uniknięcie pościgu, co i tak jest trudne, niezależnie od powodu ucieczki. W rezultacie na chwilę obecną widzę BCSO jako frakcję niesprawiedliwie faworyzowaną przez administrację i grająca głównie na własną korzyść, przez co traci szacunek w oczach graczy i nie dziwne, że pojawiają się takie tematy jak ten. A szkoda, bo poza tym jej członkowie nie prezentują wcale złego poziomu, gra z nimi nie odbiega od standardów poza pierdołami typu pytanie o dowód osobisty czy lekkie przeciąganie akcji, które można przecież wybaczyć. Tyle ode mnie, dziękuję za uwagę i życzę powodzenia w potencjalnej reformie na lepsze.
  7. Alsat

    #028 - Summer Update

    Wygląda to wszystko bardzo ciekawie, ale chciałem skomentować ze swojej strony dwie rzeczy: 1.Aktualny projekt systemu siły to - nazwijmy to po imieniu - nieśmieszny żart. Wartości są astronomiczne, wbicie choćby czwartego poziomu przy sile startowej 1000J to ponad 400 dni. I to nie uwzględniając utraty 1J każdego dnia... Chyba nigdy na żadnej postaci, na żadnym serwerze RP nie grałem tak długo. Sprzyja to tylko statsiarstwu, zupełnie niepotrzebne. Co jeśli gracz będzie chciał grać postać, która od startu ma trochę siły i dobrze to uzasadni (co z perspektywy kreacji postaci ma sens, to przecież RP)? Fajnie, że narkotyki dają dodatkowe efekty, ale przydałoby się, żeby każdy miał jakiś efekt, nawet jeśli będzie on całkowicie negatywny. Co ze sterydami/suplementami? 2.Narkotyki - imponujący system, nie do końca wiem jakie ma odniesienie do rzeczywistości, ale ponieważ to RP to nie ma to aż takiego znaczenia. Niepokoją mnie tylko przedstawione /me i /do, ponieważ niektóre z nich (jak np. /do Gracz A odczuwa chęć zapalenia cannabisu.) zachęcają do metagamingu, dają dostęp do informacji, które nie są jednoznacznie oczywiste (bo skąd wiemy że akurat cannabisu, po czym to poznajemy?), a tak przecież nie powinno być w przypadku /me i /do.
  8. Alsat

    Prawdziwe życie, a Role Play

    Role Play to po prostu rodzaj teatru stosowanego (czyli bez udziału profesjonalnych aktorów, "kto się nawinie ten dołącza") i tak należy go traktować - jak taki luźny teatr. Masz wolność w kreowaniu tego co sobie obmyśliłeś, ale musi pasować do tematu spektaklu i nie łamać ustalonych reguł. RP nie jest odgrywaniem prawdziwego życia, ale akurat setting RP na GTA SA i V przywiązuje dużą wagę do realizmu, głównie dlatego, że jest on podobny do świata rzeczywistego i zachowanie tego realizmu jest możliwe, a dążenie do realizmu przekłada się na większą immersję rozgrywki. I tu pojawia się problem, bo ludzie przez to zaczynają sądzić, że polega to na odgrywaniu prawdziwego życia, zapominając że jest to teatr, z jakimś settingiem i bardzo często scenariuszem, realizm jest dla nich wszystkim, nawet kosztem czerpania przyjemności z gry i jakiegoś dystansu do niej. W rezultacie powstaje np. taki devgaming, gdzie mamy (podobno, z tego co słyszałem od znajomego) np. skrypt pocenia się i nie wolno biegać bez powodu, a tamtejsi administratorzy zapominają, że po drugiej stronie siedzi człowiek, który tylko gra w "teatrze" i chce czerpać z tego przyjemność. Albo pojawiają oszołomy, które uważają, że gwałt bez zgody OOC powinien być dozwolony, bo przecież "w rzeczywistości ofiara nie ma na to wpływu", mając gdzieś, że to tylko gierka, która ma służyć rozrywce i ktoś może nie chcieć grać z nimi ich chorej akcji.
  9. Nie chodzi o nie lubienie kary bo jest dotkliwa, tylko dlatego, że jest bezsensowna i uciążliwa też dla innych graczy. Jeśli gracz dostał blokadę czatu OOC to jak mam się z nim porozumieć inaczej niż zmuszając go do łamania regulaminu poprzez OOC w IC (a właśnie w ten sposób będzie ją omijał, bo czasem po prostu nie ma wyjścia i trzeba przekazać jakąś informację OOC). Tak samo z prowadzeniem pojazdów - ciężko znaleźć na to wytłumaczenie IC i w ten sposób traci na tym immersja, a więc także inni gracze. AJ i warn potrafią być równie dotkliwe a ich konsekwencje nie przenoszą się pośrednio na innych graczy.
  10. Alsat

    Fizyka a roleplay.

    Skoro tak stawiasz sprawę to okej, ma to sens. Gorzej jeśli stanie się to furtką dla nadużyć, bo ktoś nadający karę uzna, że 50 na godzinę przy uderzeniu to za dużo (a nie jest powiedziane ile to ma być - wszystko pozostaje dla interpretacji admina) i uśmierci graczowi postać. Widziałem trochę takich sytuacji na różnych serwerach więc podchodzę do tego z ograniczonym zaufaniem. Mam nadzieję, że wiecie co robicie.
  11. Alsat

    Fizyka a roleplay.

    Moim zdaniem te zasady są w większości sprawiedliwe, ale kompletnie nie widzę sensu, żeby karać motocyklistów z CK przy za szybkiej jeździe. Trochę głupio stracić postać w ten sposób, a przecież to tylko RP, powinno się skupić na tym, żeby gra była przyjemna, a nie kasować ileś godzin włożonych przez gracza w postać z powodu głupiego błędu, bo ktoś chciał szybciej dojechać z punktu A do B. Zostawiłbym też klauzulę oficjalnie pozwalającą łagodniej spojrzeć na kwestię obrażeń, uszkodzeń czy obracania pojazdu jeśli nie ma nikogo w pobliżu, bo wtedy nikomu się krzywda nie dzieje z perspektywy immersji, a gracz może stracić kupę czasu czekając na pomoc jeśli wypadek był poza głównym terenem gry.
  12. Wbrew pozorom całkiem duża, bo jeśli wiesz, że na serwerze jest stu graczy, a wjeżdżając na inną dzielnicę nie widać absolutnie nikogo, mimo, że to dużo miasto, to wrażenie nie jest najlepsze. W Los Santos na SAMP wbrew pozorom tego problemu nie było - 100 do 200 graczy wystarczało, bo miasto było po prostu mniejsze wizualnie i powierzchniowo. Miasto nie musi być przepełnione, nie o to chodzi - chodzi o to, żeby wchodząc wieczorem na serwer gracz nie miał wrażenia, że tak naprawdę siedzi tu sam, przynajmniej dla mnie to dość zniechęcająca wizja gry. Jeśli boty miałyby rozwiązać ten problem... okej. Ale wciąż mnie to nie przekonuje, że przenosiny byłyby dobrym wyborem.
  13. "Amerykę" czuć można na różne sposoby i wszystkie będą równie poprawne. Małe miasteczko nie gorsze przecież jest od dzielnicy gangu pod względem swojej "amerykańskości". Nie powiedziałbym, żeby Paleto czy Sandy były wykonane mniej dokładnie - w końcu w tych miejscach też działa się lwia część fabuły podstawowej gry, do tego poza LS są to jedyne "większe" skupiska ludności na mapie. Wiele można o Rockstarze powiedzieć, ale na pewno nie to, że dbają o jedną część mapy bardziej niż o inne. Prawda jest taka, że nigdy wszystkim nie dogodzisz - dla bikerów lepszym miejscem do gry będzie Paleto, dla gangusów LS. Wszystko co można zrobić to iść na ustępstwa - nikt nie mówi przecież, że musimy sztywno trzymać się klimatu stereotypowego miasteczka rodem z filmów i wyrzucić mafie i gangi z serwera (w granicach rozsądku oczywiście). To jest w końcu RP, serwer tworzy własną wizję i nawet jeśli trochę straci w ten sposób na immersji to przez przenosiny do LS straci jej jeszcze więcej, bo nic nie jest gorsze niż wielka pusta metropolia, która poza jedną, dwoma dzielnicami będzie martwa.
  14. Pamiętam, że już na RP na San Andreas zastanawiałem się czemu wszystkie większe serwery skupiają się na Los Santos zamiast np. organizować sobie grę w Fort Carson albo Blueberry, które bardziej nadawały się dla kilkusetosobowych społeczności niż metropolia. Tam jeszcze to jakoś wyglądało, ale chyba głównie dlatego, że miasto wydawało się mniejsze i na każdej ulicy kogoś mijaliśmy. W uniwersum HD LS sprawia wrażenie dużo większego, nawet jeśli takie nie jest i zwyczajnie będzie sprawiało wrażenie martwego. Tak jak napisał kolega wyżej - dużo lepiej skorzystać z opcji Paleto Bay + Sandy Shores.
  15. Alsat

    Granie w Los Santos

    Ustawienie zwykłego spawnu w LS z przyczyn czysto praktycznych raczej nikogo nie skrzywdzi, a da graczom wygodę przy odgrywania swoich epizodów w LS i okolicach. Jak najbardziej jestem za.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Zapoznaj się z naszą polityką prywatności, tutaj: Polityka prywatności